محل لوگو

بلاگر کیست


آیا می دانستید که بلاگری یکی از شغل های پر درامد در دنیاست؟!!

شاید تا بحال کلمه بلاگری به گوش تان خورده باشد و ساده از کنارش گذشته باشید. اما ممکن همین کار شغلی باشد که شما را به درامد های رویایی و آرزوهایتان برساند. البته یادتان باشد هر شغلی که درامد های میلیاردی در آن نهفته است رقیبان زیاد و مهارت های زیاد مثل بازاریابی محتوا را هم میطلبد.

اما مطمئن باشید که اگر پشتکار داشته باشید و هر روز درکارتان استمرار داشته باشید، بعد از چند سال می توانید به هر آنچه که در ذهن تان است برسید. بنابراین اگر می خواهید بیشتر با این شغل آشنا شوید و بدانید که چه کارهایی باید انجام دهید تا در این شغل موفق شوید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

 

بلاگری چیست و به چه کسی بلاگر گفته می شود؟

بلاگر به افرادی گفته می شود که در زمینه های مختلف تولید محتوا می کنند. اگر شما یک محتوای متنی و یا تصویری تولید می کنید بلاگر هستید. اگر محتوای ویدئویی تولید می کنید و به اشتراک میگذارید به شما ولاگر می گویند.

بنابراین بین بلاگر و ولاگر تفاوت وجود دارد اما در ایران به خاطر استعمال بیش از حد، به هر رو گروه تولید کننده محتوای متنی و فیلم بلاگر گفته می شود.

به طور مثال فردی که در وبلاگ های مختلف محتوای متنی منتشر می کند بلاگر گفته می شود. همچنین فردی که در اینستاگرام هم محتوای طنز ویدئویی منتشر می کند بلاگر گفته می شود. در حالی که اسم درست فردی که محتوای ویدئویی منتشر می کند ولاگر است.

بلاگر ها چه کاری انجام می دهند؟

تمام بلاگر ها هر آنچه را که در مورد حیطه خاصی مثل زیبایی دوست دارند بیان می کنند و تجربیات شان را از این طریق منتقل می کنند. به این صورت تمام افرادی که به آن حوزه کاری علاقه دارند فرد بلاگر را دنبال می کنند و از این طریق با آن تعامل برقرار می کنند.

بنابراین اگر بخواهیم وظایف اصلی یک بلاگر موفق را بیان کنیم به صورت زیر است:

  • متخصص شدن در حوزه ای که قصد فعالیت در آن را دارند مثل سرگرمی، زیبایی و…
  • ایجاد تعامل و جذب افراد از این طریق
  • تهیه کردن ویدئوهای با کیفیت و جذاب

انواع بلاگر

به احتمال خیلی زیاد تا بحال در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی با بلاگرها مواجه شده باشید اما شاید بخاطر عدم آشنایی با مفهوم بلاگر به کسب و کار آن ها دقت نکرده اید. بلاگر انواع مختلفی دارد که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می کنند.

یکی از اصلی ترین مهارت های بلاگرها که تمام این افراد باید داشته باشند توانایی در جذب افراد به وسیله محتوای تولید شده و تعامل با افراد است. پس اگر نتوانید در جذب و تعامل با افراد موفق عمل کنید به راحتی شکست می خورید.

اما قبل از اینکه به عوامل موفقیت هر بلاگر اشاره کنیم، باید با انواع بلاگر ها آشنا شویم. برای اینکه رشد مداومی داشته باشید باید به مخاطبان انتظاری بدهید. انتظار اینکه با چه پیجی تعامل می کنند و چه چیزی می توانند از این پیج انتظار داشته باشند. در پایین انواع بلاگر ها بیان می شود تا با هر کدام آشنا شوید:

  1. فشن بلاگر
  2. بلاگر فود یا بلاگر غذا
  3. بیوتی بلاگر
  4. بلاگر طنز
  5. بلاگر اقصادی
  6. بلاگر دکوراسیون
  7. بلاگر بازی
  8. بلاگر سفر
  9. بلاگر آموزش
  10. بلاگر خودرو

1- فشن بلاگر

این نوع از بلاگرها در زمینه مد و لباس فعالیت دارند. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند هم می توانند زنان باشند و هم مردان. این افراد بیشتر در مورد انتخاب لباس های ست و انواع استایل کار می کنند و به همین خاطر هم هست که مخاطبان آن ها اکثرا دختران و پسران جوان هستند.

اگر یک فشن بلاگر بتواند مخاطبان زیادی کسب کند و تعامل خوبی با آن ها بر قرار کند درامد بسیار زیادی می تواند کسب کند. اکثر فشن بلاگرهای معروف یا برند خود را در زمینه پوشاک راه اندازی می کنند و یا از طریق تبلیغات و رفتن عکس روی مجلات درامد بسیار بالایی را بدست می آورند.

2- بلاگر غذا

بلاگر غذا یا تیسترها و یا فود بلاگر فرقی نمی کند همه به یک معناست. کاری بسیار جذاب و خوشمزه و صد البته با درامد بالا.

اگر در اینستاگرام کمی جستجو کنید افراد زیادی را مشاهده می کنید که غذا می خورند و از غذایی که میل می کنند تعریف می کنند. یکی از معروف ترین بلاگر ها و یا تیسترهای غذا مستر تستر هست.

حمید سپید نام با حدود یک میلیون و سیصد هزار فالوور یکی از برترین و بهترین تستر های ایران است. یکی از مواردی که مستر تستر را از دیگر تستر ها متمایز کرده کیفیت کار حمید سپید نام است. او هیچ رستورانی را بدون تست کیفیت معرفی نمی کند و در واقع تمام مکان هایی که معرفی می کند از کیفیت بالایی برخوردار است.

همچنین افرادی هم هستند که آموزش پخت انواع دسر ها و غذاهای مختلف را می دهند که به این افراد هم می توان بلاگر اطلاق کرد. بنابراین بلاگری غذا هم مخاطبان مربوط به خود را دارند و راه های کسب درامد زیادی علاوه بر تبلیغات می توان برای بلاگر غذا دست و پا کرد.

3-بیوتی بلاگر

به تمام افرادی که در حوزه آرایش و زیبایی کار می کنند بیوتی بلاگر گفته می شود. چه زنان و چه مردان می توانند وارد این نوع از کسب و کار شوند و بیوتی بلاگری فقط مخصوص به زنان نیست. از جمله افرادی که در این حوزه بسیار حرفه ای کار می کند صدف بیوتی است. صدف بیوتی فقط لوازم آرایشی که از کیفیت بالایی برخوردار هست را تبلغ می کند و مانند حمید سپید نام به اعتماد کاربران احترام می گذارد.

توجه داشته باشید که برای بیوتی بلاگر شدن نیاز نیست حتما بسیار زیبا باشید و یا اندامی مانند مدل های معروف داشته باشید. آنچه که در این کار بسیار مهم است خلاقیت و تعامل با مخاطبان است. هر چقدر مخاطبان شما را بیشتر دوست داشته باشند و بیشتر به حرف های شما اعتماد کنند شما درامد بالاتری خواهید داشت.

4- بلاگر طنز

یکی از پر مخاطب ترین کاری های بلاگری، حوزه طنز است. شاید افرادی را دیده باشید که تولید محتوا طنز مثل دابسمش و یا جک می کنند. از معروف ترین بلاگر ها در زمینه طنز حسن ریوندی و محمد امین کریم پور هستند. که علاوه بر مخاطبان زیاد و درامد بسیار زیاد توانسته اند شهرت بالایی برای خود دست و پا کنند.

بیشتر بخوانید: بلاگر کیست

  انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 286

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما